Algemene voorwaardenĀ PurelyGoods
E-mail:Ā klantenservice@purelygoods.nl
Website:Ā https://purelygoods.nl/

ArtikelĀ 1Ā -Ā Definities

  1. PurelyGoods:Ā Boeije & Boeije V.O.F., gevestigd teĀ Zoetermeer, KvK-nummerĀ 88405265.
  2. Klant: degene met wieĀ PurelyGoodsĀ een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen:Ā PurelyGoodsĀ en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privƩpersoon handelt.

ArtikelĀ 2Ā - ToepasselijkheidĀ 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namensĀ PurelyGoods.
  2. PurelyGoodsĀ en de KlantĀ kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. PurelyGoodsĀ en de KlantĀ sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderenĀ uitdrukkelijk uit.

Ā ArtikelĀ 3Ā - Prijzen

  1. PurelyGoodsĀ hanteert prijzen in euroā€™s,Ā inclusiefĀ btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders isĀ afgesproken.
  2. PurelyGoodsĀ mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijdĀ wijzigen.Ā 
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, dieĀ PurelyGoodsĀ niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.Ā 
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

ArtikelĀ 4Ā -Ā Monsters en modellenĀ 

  1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesprokenĀ dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

ArtikelĀ 5Ā - Betalingen en betalingstermijn

  1. PurelyGoodsĀ mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.Ā 
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnenĀ Ā na leveringĀ hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen dieĀ PurelyGoodsĀ hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder datĀ PurelyGoodsĀ aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.Ā 
  4. PurelyGoodsĀ mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
  5. De Klant rekent producten direct afĀ in de winkel.

ArtikelĀ 6Ā -Ā Recht van reclameĀ 

  1. WanneerĀ de Klant in verzuim is, magĀ PurelyGoodsĀ het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
  2. PurelyGoodsĀ maakt gebruik van zijn rechtĀ van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aanĀ PurelyGoods, tenzij schriftelijk anders isĀ afgesproken.Ā 
  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.Ā 

Artikel 7Ā -Ā HerroepingsrechtĀ 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:Ā 
  • het product is gebruikt
  • het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiĆ«nische redenen, zoalsĀ ondergoed ofĀ badkleding
  • de verzegeling nietĀ intact is, wanneerĀ het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoalsĀ dvdā€™s of cdā€™s
  • het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het product een los tijdschrift of losse krant is
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naarĀ klantenservice@purelygoods.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website vanĀ PurelyGoods,Ā https://purelygoods.nl/.
  3. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naarĀ PurelyGoods, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.Ā 

Artikel 8Ā - Vergoeding van bezorgkostenĀ 

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijdĀ de volledige bestelling naarĀ PurelyGoodsĀ heeft geretourneerd, danĀ zalĀ PurelyGoodsĀ eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van deĀ tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechtsĀ voor rekening vanĀ PurelyGoodsĀ voor zoverĀ de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 9Ā - Vergoeding retourkostenĀ 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijdĀ retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.Ā 

ArtikelĀ 10Ā - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

ArtikelĀ 11Ā -Ā RetentierechtĀ 

  1. PurelyGoodsĀ kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen vanĀ PurelyGoodsĀ heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.Ā 
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalenĀ aanĀ PurelyGoods.
  3. PurelyGoodsĀ is nietĀ aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik vanĀ zijn retentierecht.

ArtikelĀ 12Ā - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aanĀ PurelyGoodsĀ te verrekenen met een vordering opĀ PurelyGoods.

ArtikelĀ 13Ā -Ā EigendomsvoorbehoudĀ 

  1. PurelyGoodsĀ blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen vanĀ PurelyGoodsĀ met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Totdat die tijd in lid 1 kanĀ PurelyGoodsĀ gebruikmaken vanĀ zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.Ā 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.Ā 
  4. WanneerĀ PurelyGoodsĀ gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en magĀ PurelyGoodsĀ van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

ArtikelĀ 14Ā -Ā Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bijĀ PurelyGoods, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.Ā 
  4. Wanneer de Klant de afgesprokenĀ bedragen niet of niet op tijd betaalt, magĀ PurelyGoodsĀ zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aanĀ PurelyGoodsĀ kan tegenwerpen.

ArtikelĀ 15Ā -Ā LevertijdĀ 

  1. De levertijden vanĀ PurelyGoodsĀ zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen,Ā tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan eenĀ bevestigingĀ heeft gekregen vanĀ PurelyGoods.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneerĀ PurelyGoodsĀ later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneerĀ PurelyGoodsĀ niet binnen 14 dagen kan leveren,Ā na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand ofĀ de Klant enĀ PurelyGoodsĀ iets anders hebben afgesproken.

ArtikelĀ 16Ā -Ā Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering vanĀ zijnĀ bestelde producten op tijdĀ kan plaatsvinden.

ArtikelĀ 17Ā -Ā TransportkostenĀ 

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant enĀ PurelyGoodsĀ schriftelijk iets anders hebben afgesproken.Ā 

ArtikelĀ 18Ā -Ā Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hijĀ PurelyGoodsĀ niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aanĀ PurelyGoods. Doet de Klant dit niet, dan kan hijĀ PurelyGoodsĀ niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 19Ā -Ā BewaringĀ 

  1. WanneerĀ de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesprokenĀ leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

ArtikelĀ 20Ā - Garantie

  1. De garantie op producten geldt alleen voorĀ defecten die zijn veroorzaaktĀ door een ondeugdelijkeĀ fabricage ofĀ constructie of ondeugdelijk materiaal.Ā 
  2. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voorĀ schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan doorĀ aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade doorĀ nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    -Ā wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.

ArtikelĀ 21Ā -Ā RuilenĀ 

  1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
  • ruilen vindt plaats binnenĀ 14Ā dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
  • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
  • het product is nog niet gebruikt
  1. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelenĀ kunnen niet worden geruild.

ArtikelĀ 22Ā - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaartĀ PurelyGoodsĀ tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de doorĀ PurelyGoodsĀ geleverde producten en/of diensten.Ā 

ArtikelĀ 23Ā - Klachten

  1. De Klant moet een doorĀ PurelyGoodsĀ geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moetĀ de KlantĀ PurelyGoodsĀ daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.Ā 
  3. Een consumentĀ moetĀ uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkomingĀ PurelyGoodsĀ hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortĀ­koming, zodatĀ PurelyGoodsĀ hierop gepastĀ kan reageren.Ā 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant enĀ PurelyGoods.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen datĀ PurelyGoodsĀ andere werkzaamheden gaatĀ verrichten dan is afgesproken.

ArtikelĀ 24Ā - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestellingĀ schriftelijk kenbaar maken aanĀ PurelyGoods.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijnĀ ingebrekestellingĀ PurelyGoodsĀ ook daadwerkelijk op tijdĀ bereikt.Ā 

ArtikelĀ 25Ā - Aansprakelijkheid Klant

  1. WanneerĀ PurelyGoodsĀ een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.Ā 

Artikel 26Ā -Ā AansprakelijkheidĀ PurelyGoods

  1. PurelyGoodsĀ is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. WanneerĀ PurelyGoodsĀ aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. PurelyGoodsĀ is nietĀ aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winstĀ of schade aan derden.
  4. WanneerĀ PurelyGoodsĀ aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering geslotenĀ of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, fotoā€™s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.Ā 

ArtikelĀ 27Ā - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding vanĀ PurelyGoodsĀ vervaltĀ 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

ArtikelĀ 28Ā - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneerĀ PurelyGoodsĀ toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigtĀ vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.Ā 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen doorĀ PurelyGoodsĀ nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadatĀ PurelyGoodsĀ in verzuim is.Ā 
  3. PurelyGoodsĀ magĀ de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneerĀ PurelyGoodsĀ kennisĀ heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zalĀ nakomen.Ā 

Artikel 29Ā - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BWĀ geldt dat een tekortkoming vanĀ PurelyGoodsĀ door de KlantĀ niet aanĀ PurelyGoodsĀ kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.Ā 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatieĀ of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- ofĀ telecomstoringen
    - computerĀ­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. WanneerĀ zich een overmachtsituatie voordoet waardoorĀ PurelyGoodsĀ 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdatĀ PurelyGoodsĀ kan nakomen.Ā 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant alsĀ PurelyGoodsĀ de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deelsĀ ongedaan maken.Ā 
  5. PurelyGoodsĀ hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneerĀ PurelyGoodsĀ hiervan voordeel heeft.Ā 

ArtikelĀ 30Ā -Ā Wijziging overeenkomstĀ 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant enĀ PurelyGoodsĀ de overeenkomst aanpassen.Ā Dit geldt niet voorĀ producten die de Klant heeft gekochtĀ in een fysieke winkel.Ā 

ArtikelĀ 31Ā - Wijziging algemene voorwaarden

  1. PurelyGoodsĀ mag deze algemene voorwaarden wijzigen.Ā 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang magĀ PurelyGoodsĀ altijd doorvoeren.Ā 
  3. Ingrijpende wijzigingen zalĀ PurelyGoodsĀ zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consumentĀ magĀ bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.Ā 

ArtikelĀ 32Ā - Overgang van rechten

  1. De KlantĀ kan geen rechten uit een overeenkomst metĀ PurelyGoodsĀ aan anderenĀ overdragen zonder schriftelijke toestemming vanĀ PurelyGoods.Ā 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoalsĀ in artikel 3:83Ā lid 2Ā BW.Ā 

ArtikelĀ 33Ā - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed opĀ de overige bepalingen van deze voorwaarden.Ā 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van watĀ PurelyGoodsĀ bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

ArtikelĀ 34Ā - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant enĀ PurelyGoodsĀ is Nederlands recht van toepassing.Ā 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats vanĀ PurelyGoodsĀ is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant enĀ PurelyGoods, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld opĀ 19 september 2023.